Alt om sport sponsorater
Til dig som vil vide mere om sponsorater i sportsverden.
Hvad er en sponsor? Hvordan laver man en sponsoransøgning? Hvad er vigtigt for en sponsor?
Find svar på disse spørgsmål og meget mere.
Hvad er en sponsor?
En sponsor er en privatperson eller virksomhed, som støtter en atlet, sportsklub, forening m.fl. økonomisk eller med produkter og services. For sponsoren handler det om at associere sig med et brand og/eller købe sig ind i en interessant målgruppe – derfor er målgruppen noget af det vigtigste at have styr på når man er en atlet eller sportsklub.
Download en skabelon til din sponsoransøgning
Kom i gang med at finde din næste sponsor i dag! 🔎
Skriv dig op og hent en gratis skabelon til din sponsoransøgning.
Hvordan arbejder vi med sponsorer for atleter og sportsklubber?
Synergi mellem Brand – Sponsor – Content
1
Brandstrategi
Hvordan bliver dit brand modtaget i dag og hvad kan du gøre for at styrke dit brand så du bliver mere attraktiv for sponsorer og partnere?
Vi laver en analyse af dit nuværende brand og lægger en strategi for fremtiden.
2
Sponsorstrategi
Vi kigger på hvilke sponsorer som giver mening for dig at gå efter, og hvilke der matcher med dit brand. Ikke alle sponsorer vil gavne din karriere. Sammen lægger vi en strategi for hvilke sponsorer der giver mening for dig og dit brand.
3
Contentstrategi
Dine sociale platforme er en oplagt mulighed for at positionere dit brand og aktivere dine sponsorer. Vi hjælper med at fokusere på content som fremmer dine sponsorer og dit brand.
Søger du sponsorater? Her er 5 gode råd til atleten som søger sponsorater
Hvis du er en atlet som vil tage fat i sponsorarbejdet og prøve at søge sponsorater, så får du her fem gode råd til at komme i gang
Book 15 minutter gratis sparring
Vi kan tale om dit brand, sponsorater eller aktivering.
Du kan også sende en mail hvis det er nemmere for dig.
Her er sponsorerne til VM 2022 i Qatar
Din sponsorstrategi bliver stærkere af:
Brand strategi
Når sponsorer smider penge i en atlet eller sportsklub, køber de sig i høj grad ind på brandet og målgruppen. Derfor er det vigtigt at du brander dig selv, og går efter at finde sponsorer som matcher dit brand; herunder værdier, målgruppe og personlighed.
Content strategi
Dit brand - om du er en atlet eller sportsklub - kommer til udtryk gennem din digitale profil. Derfor er det vigtigt at have en content strategi som underbygger dit brand og afspejler det du står for. Hvis du rammer dit brand, rammer du også din målgruppe og derved kan sponsorer se hvad de får for pengene.
BRAND – SPONSOR – CONTENT
5 ting du skal have med i din sponsoransøgning
Når du søger sponsorer og forbereder din sponsoransøgning, er det vigtigt at du minimum har disse fem ting med.
Hvorfor storytelling er essentielt for atleters sociale medier
At mestre storytelling kan være nøglen til at styrke dit personlige brand som atlet. Når du deler historier, der viser din passion, udfordringer og triumfer,
10 måder at tiltrække sponsorer gennem sociale medier
Kend din målgruppe – og tal til dem Hold en konsekvent visuel stil Skab kvalitetscontent, der viser din passion og dedikation Brug storytelling i dine
5 grunde til, at unge atleter bør udnytte sociale medier
I en verden, hvor sociale medier spiller en stadig større rolle i sportens verden, har unge atleter nu en unik mulighed for at opbygge en
Hvad er vigtigt for en sponsor?
Når du søger sponsorer er det vigtigt, at du lægger vægt på følgende:
1
Målgruppe
Når en sponsor smider penge i atleter eller sportsklubber, køber de sig ind i målgruppen. Målgruppen er noget af det vigtigste for en sponsor.
2
Værdier
Der skal være match mellem værdier hos en atlet eller sportsklub og sponsoren. Hvis der er mismatch kan samarbejde ødelægge begge parters brands.
3
Aktivering
Fremlæg hvordan du vil aktivere sponsoren, så deres investering bliver mere håndgribelig. Aktivering skaber værdi, og sponsorer ELSKER værdi.