Alt om sponsorer i sport
Til dig som vil vide mere om sponsorer i sport.
Hvad er en sponsor? Hvordan laver man en sponsoransøgning? Hvad er vigtigt for en sponsor?
Find svar på disse spørgsmål og meget mere.
Hvad er en sponsor?
En sponsor er en privatperson eller virksomhed, som støtter en atlet, sportsklub, forening m.fl. økonomisk eller med produkter og services. For sponsoren handler det om at associere sig med et brand og/eller købe sig ind i en interessant målgruppe – derfor er målgruppen noget af det vigtigste at have styr på når man er en atlet eller sportsklub.
Download en skabelon til din sponsoransøgning
Kom i gang med at finde din næste sponsor i dag! 🔎
Skriv dig op og hent en gratis skabelon til din sponsoransøgning.
Hvordan arbejder vi med sponsorer for atleter og sportsklubber?
Synergi mellem Brand – Sponsor – Content
1
Brandstrategi
Hvordan bliver dit brand modtaget i dag og hvad kan du gøre for at styrke dit brand så du bliver mere attraktiv for sponsorer og partnere?
Vi laver en analyse af dit nuværende brand og lægger en strategi for fremtiden.
2
Sponsorstrategi
Vi kigger på hvilke sponsorer som giver mening for dig at gå efter, og hvilke der matcher med dit brand. Ikke alle sponsorer vil gavne din karriere. Sammen lægger vi en strategi for hvilke sponsorer der giver mening for dig og dit brand.
3
Contentstrategi
Dine sociale platforme er en oplagt mulighed for at positionere dit brand og aktivere dine sponsorer. Vi hjælper med at fokusere på content som fremmer dine sponsorer og dit brand.
Søger du sponsorer? Her er 5 gode råd til atleten som søger sponsorer
Hvis du er en atlet som vil tage fat i sponsorarbejdet og prøve at søge sponsorer, så får du her fem gode råd til at komme i gang
Vores services
Partnere & sponsorer + aktivering
Arbejd med partnere og sponsorer og skab maksimal værdi for dem
Repræsentation af atleter
Få en personlig kommerciel manager, som fokuserer på dit brand, strategiske partnere og sponsorer
Book 15 minutter gratis sparring
Vi kan tale om dit brand, sponsor eller aktivering.
Du kan også sende en mail hvis det er nemmere for dig.
Her er sponsorerne til VM 2022 i Qatar
Din sponsorstrategi bliver stærkere af:
Brand strategi
Når sponsorer smider penge i en atlet eller sportsklub, køber de sig i høj grad ind på brandet og målgruppen. Derfor er det vigtigt at du brander dig selv, og går efter at finde sponsorer som matcher dit brand; herunder værdier, målgruppe og personlighed.
Content strategi
Dit brand - om du er en atlet eller sportsklub - kommer til udtryk gennem din digitale profil. Derfor er det vigtigt at have en content strategi som underbygger dit brand og afspejler det du står for. Hvis du rammer dit brand, rammer du også din målgruppe og derved kan sponsorer se hvad de får for pengene.
BRAND – SPONSOR – CONTENT
5 ting du skal have med i din sponsoransøgning
Når du søger sponsorer og forbereder din sponsoransøgning, er det vigtigt at du minimum har disse fem ting med.
Akim Showtime er med i stjernespækket YouSee-serie: Ikke Et Ord
Akim Showtime er med i stjernespækket YouSee-serie: Ikke Et Ord Sportif Sports er stolte af at annoncere, at en af vores egne, Akim “Showtime”, træder
Alt du skal vide om OL 2024 i Paris
Nedtællingen er i gang til OL 2024 i Paris. Det bliver helt sikkert fyldt med drama, når en række af de største navne inden for
PIV-modellen: Skab dit personlige brand som atlet
I en verden fyldt med atleter og sportsstjerner, hvordan skiller du dig så ud for bl.a. sponsorer og fans? Dit personlige brand er nøglen til
Hvad er vigtigt for en sponsor?
Når du søger sponsorer er det vigtigt, at du lægger vægt på følgende:
1
Målgruppe
Når en sponsor smider penge i atleter eller sportsklubber, køber de sig ind i målgruppen. Målgruppen er noget af det vigtigste for en sponsor.
2
Værdier
Der skal være match mellem værdier hos en atlet eller sportsklub og sponsoren. Hvis der er mismatch kan samarbejde ødelægge begge parters brands.
3
Aktivering
Fremlæg hvordan du vil aktivere sponsoren, så deres investering bliver mere håndgribelig. Aktivering skaber værdi, og sponsorer ELSKER værdi.